Sporta för njutning

Jag har väl aldrig varit särskilt intresserad av att idrotta, mina intressen har alltid bestått av lite mer latare karaktär. Å i ungdomens da'r var det väl inget större problem för mig. Då kunde jag dra i mig 1.5 liter cola och trycka i mig en hel påse sourcream onionchips på helgen utan att behöva anstränga mig särskilt mycket resten av veckan för att behålla samma siffror på vågen. Vid närmare eftertanke så rörde jag väl skapligt på mig back in the days. Jag hade ju trots allt lite badminton, lite fotboll, lite skidåkning och andra fysiska aktiviteter som jag utförde utöver skolidrotten..
Efter körkortet och när man inte längre kunde kalla sig för tonåring, ändrades spelreglerna dramatiskt. För varje snacks man tröck i sig var man tvungen att slå ett extra slag på mitsarna under box-passen på sporthallen, man blev tvungen att pressa fram en sista badmintonmatch.
Men det är det helt klart värt.. Huvudsaken är att man kan få unna sig något extra gott på helgerna. En fet ost, ett gott rötjut, en pizza som stilla avnjutes framför svt's På Spåret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0