King of the castle. Lord of the domains.

Ursäkta förseningen. Men efter en massa stök och bök med vardagliga sysslor, husbyte, jobb och så vidare å så vidare, är jag återigen på plats bakom tangentbordet. Jag är nu Matt the Bratt, King of the castle, Lord of the domains. Jag har alltså lyckats klippt navelsträngen och flyttat ifrån pappa (hela 100 meter) till farmor och farfars gamla hus. Här kommer jag att bo under sommaren tills jag hittar mig något annat.
Trots det positiva med att bo själv i det här gigantiska huset, finns det en del nackdelar med att bo i ett hus. Vilket jag fick min beskärda del av idag innehållande flisning, krattning och gräsklippning. Därför tänkte jag skriva en lista över saker som jag måste fixa till mitt framtida hus och jag tänkte jag skulle fylla på den allteftersom jag kommer på fler saker.

1. Bergvärme - så jag slipper allt bök med flisning, ved och allt vad det heter.

2. Åkgräsklippare - om jag inte skaffar en konstgjord gräsmatta eller en trädgårdsmästare förstås.

3. Inga läskiga svart/vita fotografier på gammal släkt upphängda på väggarna. Vilket det finns en hel del av i det här gamla huset. Under den kategorin skulle jag också vilja slänga in gamla läskiga dockor.

4. Golvvärme - skall finnas precis överallt i mitt framtida hus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0