Vem som helst kan bli komiker



Kan vem som helst verkligen bli stand-up komiker? Vad var det egentligen som fick Fadde att göra ett så drastiskt karriärbyte, från att slänga ut för fulla brats på Stureplan till att köra "stand-up"? Jag menar, kan det verkligen vara så att någon sagt "Du är ju för rolig Fadde, du borde hålla på med stand-up!" vilket i sin tur fått Fadde att tänka "Ja, varför inte?". Det känns som att den som sagt det till honom, sa det med en smått ironisk ton när Fadde förklarat för denne att han/hon var för full och tvungen att gå ett varv eller två innan han kunde släppa in denne på Spy Bar. Och när man väl tittar på Faddes oerhört krystade akt och svetten dryper från hans panna som om han pumpade järn på gymmet i Solna har man förhoppningen om att det ska vara så dåligt så att det blir roligt. Men när publiken till slut skrattar till lite smått nervöst av hur oerhört obekväma situationen är tycker man bara synd om Fadde och när kameramannen kommer in och flyttar in Fadde i strålkastarljuset mitt i "akten" stänger jag av filmen. Jag pallar inte mer.
Så skulle mitt jobbsökande vara förgäves kanske jag kan luta mig tillbaka på en karriär som stand-up komiker. Det verkar ju inte vara så svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0