Tub is love

Jerry Seinfeld sa en gång till sin trogne vapendragare George Costanza att "tub is love". Med det menade han att om man är osäker på hur man känner kan man bedöma sina känslor utifrån om man skrubbar rent badkaret eller inte innan man får dambesök. Man vill alltså visa sin bästa sida genom sitt rena och fräscha hem. Lite samma känsla har jag inför hyresvärden (i detta fall hyresvärdinnan). Man vill ju visa att man verkligen sköter om lägenheten, så igår körde jag en ordentlig genomgång av lägenheten. Jag körde hela mitt "städ A-game". Det vill säga att jag dammtorkade, torkade spisplattor och diskbänk, plockade undan grejer som bara låg och skräpade, skakade mattorna, moppade, tände doftljus för att sprida en angenäm doft av vanilj (manligt) och sist men inte minst gjorde skinande rent i badrummet. Nu har ju inte jag något badkar, men toaletten måste väl ändå räknas med i "tub is love"? Och det faktum att hon ser bra ut har väl inget att göra med min storstädning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0