Sveriges mest vidskeplige 25-åring

Efter en hård vecka (som kan bero på jetlagen jag fick av att resa till Hälsingland tur och retur), blev det en kort kväll med en riktig Göteborgsspecialité: räkmacka, vin och cocktails i Gothia Towers (Göteborgs svar på Twin towers, som för övrigt kommer att bli tripple towers). På vägen hem från trådbussen skymtade jag något som jag tyckte var en katt som korsade gatan. Jag som kanske är Sveriges mest vidskeplige 25-åring spottade i vanlig ordning över vänster axel (för att förhindra olyckan) och fortsatte gå i rask takt mot mitt hem, lite mer uppmärksam på min omgivning eftersom oturen kunde inträffa närsomhelst. Men när jag väl kommer lite närmare "katten" så upptäcker jag till min förvåning att det inte är en katt som är ute för att göra livet surt för mig utan en hare som är ute och skuttar längs med stadens gator på kvällskvisten. Å det var kanske tur det, för här sitter jag nu i hemmets lugna vrå, safe and sound (ta i trä).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0