Det som göms i snö, kommer upp i tö

Det är bra härligt att vara tillbaka i Göteborg. Ingen snö så långt ögat kan nå, strålande solsken och några tappra restauranger har precis plockat fram utemöblerna och öppnat uteserveringarna. Det börjar bli vår och jag har precis hängt undan vinterjackan. Men varje gång jag går utanför dörren så möts min näsan av en obeskrivlig stank. Det är doften av ruttet gräs som legat och "gonat" till sig under snötäcket. Och nu när sista snön töat bort och det har blivit plusgrader ute, så frodas verkligen denna arom. Men det gör mig inget. Det är doften av vår och ljusare tidare och det doftar "underbart"...


Kommentarer
Postat av: pernilla

för att inte glömma allt hundbajs som tinar fram

2010-04-01 @ 00:48:48
Postat av: Matt Himself

Det är tur man kör med oräfflade sneakers :)

2010-04-01 @ 10:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0