Dansbandrevolt


Har ni tänkt på att dagens "ungdomar" inte har så fantastisk musiksmak som de borde? De hade all världens förutsättningar att få en grym musiksmak med den föregående generationen som förebilder. Men dagens "ungdomar" valde att göra revolt mot oss (som alla andra generationer gjort på ett eller annat sätt) och istället för att lyssna på bra musik, väljer de att ställa sig längst fram längs kravallstaketet och skriker sig hesa till Allsång på skansen och Dansbandskampen.
Och fastän jag anser mig själv ha världens bästa musiksmak, så kommer jag på mig själv ibland, sittandes framför spotify på fredagarnas förfester och bläddrar febrilt bland Larz Kristerz och andra dansbandsklassiker. Och får jag inte höra Sofia dansar go go efter det att jag fått ett par innanför västen så kan jag nästintill gå bärsärk.

Kommentarer
Postat av: Pia

Ja visst har jag gjort det! Det är lite för svårt att göra pappa nöjd genom att åka till Kilafors varje gång man ska handla. Så jag har sjunkigt till att bli ica-kund.

2010-03-17 @ 22:17:05
URL: http://pianyberg.blogg.se/
Postat av: Matt Himself

Du har ju snarare bytt upp dig :)

2010-03-18 @ 10:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0