Vuxenlivet kallar

Examen börjar närma sig med stormsteg och min far ligger på mig som en igel om att jag ska börja söka jobb nu nu nu. Det ska kännas skönt att gå ut skolan, men jag känner inte för den här omstarten som krävs med att skaffa ett nytt jobb och ny lägenhet, ja ett helt nytt liv. Jag har flyttat lite för många gånger under de senaste åren. Om jag tänker efter så har jag flyttat hela 9 gånger sedan jag fyllde arton. I och för sig så kan det vara skönt att bli av med lite gammal skit när man flyttpackar.
Men att flytta är ju inte det enda man behöver göra för att starta upp vuxenlivet. I fredags efter att min evige följeslagare somnat in så skönt i soffan (tror det var paltkoman som slog in eftersom vi dragit i oss en påse chips med dip och tre riktigt feta kexchockladkakor) så kunde jag inte riktigt gå och lägga mig. Jag kände mig oerhört kreativ och började genast att sammanställa en portfolio och skriva ihop mitt CV, för sånt gör man ju klockan 02.00 på natten. Men man kan ju inte sluta när man för en gångs skull har lust att försöka växa upp och bli en man.

Kommentarer
Postat av: pia

Kan inte du fixa en fräsig header till mig? ^^

2010-01-25 @ 18:05:33
URL: http://pianyberg.blogg.se/
Postat av: Matt Himself

Pia, själklart kan jag det! :) bara säga vad du vill ha så ska jag nog kunna knopa ihop något

2010-01-31 @ 20:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0