Inte illa pinkat Sherlock Holmes

Tillbaka i hemmets lugna vrå, efter en riktigt bra bioupplevelse trots att jag satt de sista 45 minuterna och gjorde allt i min makt för att inte pinka på mig. Kan verkligen rekommendera Sherlock Holmes för er som inte hunnit sett den på bio. För det är vad den är, en sann biofilm. Skön action, lite CSI på 1800-talet. Det märks att det är Guy Ritchie (Lock, stock and two smoking barrels, Snatch) som har regisserat och det funkar riktigt bra. Schyssta dialoger och snygga samt komiska fightingscener som lockar till en del skratt. Robert Downey Jr. passar perfekt i rollen som Sherlock och det enda som saknas är deerstalkern (Sherlocks hatt). Nu kanske ni är riktigt imponerande över mina kunskaper inom huvudbonader, men jag ska erkänna att jag fuskat med att wikipedia't Sherlock lite. Bara för att fräscha upp mina kunskaper lite om Sherlock. Jag ska försöka att inte avslöja någon story, vill bara säga att Holmes's lilla crush, hans kvinnliga motspelerska Rachel McAdams var strålande vacker i rollen som Irene Adler. Kanske den skönaste kvinnan jag sett på vita duken.

Slutligen så skulle jag vilja ge filmen 7/10 trots att jag inte riktigt kunde koncentrera mig i slutet eftersom min blåsa höll på att sprängas. Det som drar ner betyget lite, var väl att från och till så störde jag mig lite på Sherlocks förmåga att klura ut saker. Han var helt enkelt lite för bra för att vara trovärdig på vissa ställen. Men jag antar att det är så han ska vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0