Handla vs. Gym 0 - 1

Matt against fat. Nytt år, nya mål och nya tag mot fläsket. Efter en hel del julmat och konfektyr, har jag lyckats gått upp ett par-tre kilon igen. Dags att komma i form till strandsäsongen igen.
Tyckte jag kom på ett rätt bra sätt på hur jag skulle slippa köpa ett dyrt gymkort och ändå få lite träning idag. Jag kunde ta mig en promenad fram och tillbaka till ICA maxi. Sagt och gjort så begav jag mig ut i den blistrande kylan i full mundering. När jag kommit halvvägs så var mina lår helt bortdomnade och mina kinder måste ha gått från rosa till blå på några få sekunder. Väl inne på ICA så började jag mitt shoppande, jag grabbade tag i två korgar och började fylla dem till kanten. Det började bli rätt tungt så jag begav mig mot kassan, men under färden dit så slank det ner ett gäng konserver och lite annat smått och gott som jag var så tvungen att ha.. 
Jag packade upp mina varor på bandet och sakta men säkert såg jag hur mina pengar försvann. Notan slutade på runt 700 balobas och jag packade mina fyra matkassar till bristningsgränsen. Sedan begav jag mig ut i snöovädret igen. Efter ungefär 700 meter var jag tvungen att ställa ner mina varor och vila ett tag, jag hade fått upp ett skapligt pump i armar och axlar vid det här laget. Efter att ha vilat mina stackars armar ett tag fortsatte jag mitt styrkepassi kanske 500 meter den här gången. Jag hade kommit fram till en busshållplats och bad till han ovan där att bussen skulle kunna ta mig hem. Ingen buss förens om en 35 minuter och jag var ju bara två hållplatser bort från mitt varma hem. Jag fortsätter (cirka 300 meter den här gången). Jag ställer återigen ner mina kassar och pustar ut. Nu kände jag inte den bitande kylan längre, nu var jag svettig.
Till sist kom jag fram till mitt trapphus. Äntligen tänkte jag. Synd att man bor på vindsvåningen bara. Efter att ha konkat mina kassar upp för alla trappor och packat upp dem var jag helt slut. Det känns som att det väntar ett grönjävligt träningsvärk imorgon.
Och jag undrar om det inte är värt att införskaffa ett gymkort ändå, med tanke på hur dyrt ett enda träningspass blev...

Kommentarer
Postat av: Anna F

Du, jag känner igen de där med att släpa överfulla kassar i den underbara Göteborgskylan bara för att bussen inte kommer när man som bäst behöver den!

2010-01-12 @ 20:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0