Visa på vift

Idag kallar jag mig för man. 25 år har nu gått sedan jag sattes på denna jord och igår dracks det gravöl till äran av min ungdom som blev lagd i graven. Men som en sista ungdomsrevolt resulterade min lätta salongsberusning i att jag slarvade bort mitt Visakort. Annars har det blivit en hel del persedlar som under årens lopp har fått fötter under mina krogbesök. Min specialité är att slarva bort vantar, det försvinner minst en vante per säsong.
Men jag hade en ofantligt trevlig kväll igår med mina kära vänner, nya bekantskaper, Engmans Kapell, Tuppen och Tranan. Men i skrivande stund sitter jag på tåget mot Göteborg och har ågren över det förlorade visakortet, samtidigt som min träkeps stränar åt ytterligare och mina tankar vandrar vidare till den där saftigt goda smörgåstårtan som bara ligger hemma i kylskåpet hos far. På måndag börjar mitt vuxna liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0