Mitt vuxenjags dag

07.20 Väckarklockan ringer.
08.00 Jag knäpper av snoozen för sista gången och kliver halvvaken/naken in i duschen.
08.15 Riktigt snabb frukost innehållande yoghurt och müsli.
08.35 rushar ner för trappen och ut till busshållsplatsen.
08.38 anländer till busshållplatsen.
08.45 Bussen försenad 5 minuter (på grund av snö?!) och när den väl kommer, så håller den på att sladda in i mig. jag gör ett hopp in i närmsta snöhög.
08.46 Kliver på bussen och upptäcker att mitt busskort har gått ut. Jag tittar omkring mig och bestämmer mig för att tjuvåka till jobbet.
09.00 Framme på jobbet.
12.00 Lunch, pasta med fläskfile i pepparsås.
17.00 Efter 5 koppar kaffe, två möten och en massa slit, beger jag mig mot bussen igen.
17.10 Tjuvåker buss igen.
17.30 Går och köper busskort hos den snälla snälla damen i närlivsbutiken i Mölndal. Hon upptäcker att jag fortfarande är ungdom och fått betala för vuxen förra gången jag köpte busskort. Jag får en komplimang av henne att jag såg så ung och fin ut. Känns bra att jag tjuvåkte, blev en slags hämnd för att Västtrafik snuvat mig på 220 kr på två månadet.
18.00 Påbörjar "saneringen" av min lägenhet. Dammsuger, rengör toaletten och diskar.
18.40-ish? Slänger i mig en tallrik med yoghurt och müsli igen :/ Ingen bra middag.
19.20-ish? Är duktig och lagar mat. Imponerar på mig själv när jag gör hemmagjorda köttbullar. Jag unnar mig en whiskey medans jag donar.
19.50 Provsmakar. Riktigt nöjd, trots att de blev pyramidformade istället för runda. Fotar mina mästerverk för att visa er kära läsare.
20.15 Gör två matlådor.
20.30 Sätter mig framför datorn och ska föra över bilderna på köttbullarna. Inget händer.
20.40 Letar igenom hela internet efter en lösning på mitt problem. Finner inget så jag blir tvungen att ge upp.
21.15 Sätter mig och bloggar om min dag.
21.25 Publicerar mitt inlägg, utan bilderna.

Slutsats: Riktigt produktiv dag idag. Ett steg in i vuxenvärlden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0