Mot nordligare bredgrader?

Imorgon lämnar jag Göteborg och far mot nordligare breddgrader för att sedan kunna återkomma till Göteborg som en man. Man skulle kunna tro att jag återvänder till Norrland för att göra något sorts slutligt mandomsprov, bli av med min svenndom eller genomföra en omskärelse, men så är inte fallet. Jag åker nämligen hem för att fira min 25:e vinter med släkt, vänner och smörgåstårta. Det vill säga om jag kommer hem? SJ har redan ställt in tåget jag skulle åka med från början och bokat in mig en timme tidigare. Det är där jag blir lite misstänksam, hur kan dom ställa in ett tåg, men fortfarande ge mig en resa fast en timme tidigare samma sträcka? Vad är det med det tåget som inte kan gå? En av livets stora mysterium...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0