Mad Men

Så här när man är hemma och är sjuk så har man en massa tid att fördriva, vilket inte alltid är så lätt som det låter. För man kan ju inte göra speciellt ansträngande saker, utan det enda man har att göra är att ligga som ett kolli i soffan eller sängen och titta på teven. Jag tyckte det var ett ypperligt tillfälle att börja följa Mad Men idag. En mycket kritikerrosad serie om reklambranschen och eftersom jag själv är på väg in i den branschen så borde det vara en perfect match! Men efter jag sett 3 avsnitt så fattade jag fortfarande inte vad som var så bra med den, det hände ju aldrig något! Jag tänkte, kanske att jag missat något i dialogerna, kanske min engelska inte är så briljant som jag skulle vilja att den var. Jag var tvungen att ladda ner undertexter och kolla om det blev bättre med text, men efter två avsnitt med undertexter förstod jag fortfarande inte varför serien blivit så pass populär som den blivit, kanske är jag oförmögen att uppskatta dramaserier? Grey's skulle ju också vara så fantastisk? Men där hade jag bestämt mig innan att det var en skitserie, men jag ville ju så gärna gilla Mad Men, jag ville att den ska vara det mest fantastiska jag sett.
Help me ObiWan Kenobi you're my only hope!

Kommentarer
Postat av: Emma Ottosson

Om du bara ligger ner måste du försöka att röra på benen ibland, så som att sträcka på dem för att stimulera vaderna ;p Jag läste att risken för en blodpropp är jättestor om man bara ligger ner flera dagar i sträck ;p haha. Krya på dig!

2010-02-11 @ 14:21:12
URL: http://emmaottossson.blogg.se/
Postat av: Matt Himself

Tack tack! jag ska tänka på det. Var faktiskt upp och lagade mat, samt gick till kiosken här för att köpa lite kuckelimuck-medicin. Så jag har inte bara legat o degat. :)

2010-02-11 @ 22:55:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0