Låt någon annan göra det...

Det här med hushållssysslor alltså. Ibland så pallar man verkligen inte, utan vill bara sitta i soffan och jäsa framför datorn med tv'n påslagen. Idag kom jag hem och möttes av ett berg med disk som jag lyckats samlat på mig under helgen och gårdagen och vid sängen så ligger en hel del smutstvätt som bara väntar på att flyttas 1,5 meter till tvättkorgen. Men jag tittade inte så mycket utan gick genast till kylskåpet. Hittade två chorizo's som jag stekte lite lätt och sedan värmde jag två korvbröd i micron. Middagen klar på under 3 minuter.
Annars så brukar jag vara duktig på att laga mat, städa och plocka undan efter mig. Kan även detta bero på pojken i mig? Ett sista litet hopp om att någon (mamma? pappa?) ska komma och plocka upp efter mig och laga min mat. Men det kommer väl inte att hända.... Jag lämnar disken, matlagningen, dammsugningen och smutstvätten till imorgon, jag låter "vuxen"-Matt ta hand om det då. Mohahahaha!

Kommentarer
Postat av: P (igen)

Hahahah känner igen mig.

2010-02-08 @ 22:50:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0