Fettisdagen



Idag är det som samtliga säkert redan vet, fettisdag. Det är alltså äntligen lagligt att smälla i sig ett par tre semlor (fastän man redan smygstartat med ett tiotal semlor) utan att få skuldkänslor. Jag vet inte hur ni tycker om att inta era temlor (gammalt ture sventon ordspråk), men min favorit är i varje fall hetväggen! Denna underbara bulle, tungt pudrad med florsocker, fylld med massor av ljuvlig grädde och fantastisk mandelmassa, badandes i varm mjölk. Fast en semla är ju alltid gott, hur man än väljer att njuta av den.
Årets hetaste trend i semelsverige är dock inte megasemlan som man skulle kunna tro. Nej, istället för att skapa en enorm semla som mättar direkt, har någon hälsofreak gått och skapat en semla i miniformat. Jag menar själva tanken med semlan är väl att den ska vara stor, fet och smeta grädde i hela ansiktet, for crying out loud, det heter ju fet-tisdag inte tänkapåfiguren-tisdag. Nej det här skulle aldrig Ture Sventon tillåta!

Kommentarer
Postat av: Linda

Här är det pancake day idag istället! Sååååå mycket bättre!!!!!!

2010-02-16 @ 20:25:55
URL: http://lindaydemar.blogg.se/
Postat av: snusken

LOVE IT! OCH till min stora besvikelse køpte jag en hær i Oslo, hade verkligen længtat till jag kommit in i mitten till det gøttaste, och DÅ har man trykt in SYLT istællet før mandelmassa!!!, fyfan va surt..hade ju længtat sjukt længe, før førra året var vi på resande fot och inte en semel i sikte.. saknar sverige lite idag... :/

2010-02-16 @ 21:21:18
Postat av: Matt Himself

Snusken, jag lider verkligen med dej!

Linda, du vet inte mycket bättre så jag lider med dej med!

2010-02-16 @ 22:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0