I denim och flanelldjungeln

Idag var jag ner på stan för att införskaffa mig en skjorta och väl inne butiken, eller den oändliga denim och flanelldjungeln blir jag nästintill omringad av ett gäng säljare.
- Nej, jag tittar bara. Får jag till slut ur mig, men de fortsätter bara att cirkulera kring mig som ett gäng velicoraptorer (jag, nörd?) i jakt på sitt byte.
- Ska du inte ha ett linne till skjortan? Frågar en av säljarna.
- Nej, jag har faktsiskt ett på mig, säger jag och flyr sedan snabbt in i omklädningsrummet med mina skjortor. Jag bestämmer mig för en av dem och går sedan sakta och vaklandes mot kassan för att betala. Kassörskan hejar trevligt i vanlig ordning och börjar sedan kallprata lite med mig för att sedan inleda ett försök till att pracka på mig mer grejer som jag inte behöver.
- Vi har fina färgglada strumpor. Ett par schyssta kalsonger kanske? Eller ett linne till skjortan.
Och helt plötsligt har klädesbutiken förvandlats till ett McDonalds där kassörskan frågar mig om jag vill ha plusmenyn till min skjorta.
- Nej, jag tänker på figuren (eller plånboken), tänker jag, betalar och går därifrån enbart med min nya skjorta.

Kommentarer
Postat av: edh

låter som du var på Carlings

2010-04-12 @ 21:01:29
Postat av: Frida

Bra jämnförelse där med McDonalds :P haha!

2010-04-12 @ 21:09:48
URL: http://fridafransson.blogg.se/
Postat av: Matt Himself

Haha, grattis Edh! du har vunnit ett par happy socks! :)

2010-04-12 @ 22:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0