Fyrkantiga ögon

Ibland så faller man tillbaka i pojkstadiet. Som när två vänner sätter sig ner en lördagskväll och spelar Super Mario Bros på Wii och mosar goombas till förbannelse, förvandlas man återigen till en 10-årig liten pojke. Och trots att huden på händerna har hårdnat, så sitter jag här nu, med skavsår på tummarna. Men vart är de fyrkantiga ögonen frågar jag mig? Vad var det egentligen för tomma hot som våra föräldrar slängde omkring sig som om de vore kläder i ett pojkrum? För exakt hur länge måste man sitta och spela tv-spel för att få fyrkantiga ögon? Va, va, va? Jag bara undrar hur många timmar av tv-spel som man verkligen har gått miste om för att föräldrarna sagt till en att man kunde få fyrkantiga ögon om man satt där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0