With a little help from my friends





Jag känner mig smått tvungen att skriva ett par rader om gårdagens idolfinal. I år är väl första året som jag inte följt idol slaviskt, även fast Erik var min favorit redan förra gången han var med och knockade mig ur tv-soffan med Queen's "I want to break free". Jag har helt enkelt inte prioriterat idol som jag gjorde back in the days (dvs förra året). Anyways så kikade jag i alla fall på the grande finale igår och imponerades mycket av Calle's version av Joe Cockers "With a little help from my friends". Sjukt bra, jag fick världens gåshud. Men så har jag en kärlek till rispiga whiskeyröster och mina tankar vandrade genast till filmen The Commitments och Andrew Strong. De påminner om varandra på något sett, lite smått ovårdade, så där skönt råa, inte nå vidare på scen, men med en sjukt grym röst.
Måste säga att jag är väldigt imponerad över båda finalisternas pipor, Erik kan verkligen sätta några riktigt sjukt höga toner och han har verkligen klös i rösten, han var tokgrym på Maiden förra veckan. Men finalen så var det Calle som ägde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0