New X-mas Classics



Om ni är lite som jag, börjar ni säkert bli lite smått less på alla julsånger som ni hör år efter år efter år. Men eftersom jag är en så hyvens kille, tänkte jag rädda er från den ordinära uppsättning julsånger ni tvingas lyssna på vareviga år. Jag har nämligen letat igenom hela spotify efter "ny" fräsch julmusik och lyckats dammat av 25 härliga jullåtar. Där kommer ni finna allt från The Boss och Moneybrother till Twisted Sister och Taking Back Sunday.  
Jag slänger med länken till min ju(v)liga spotifylista i slutet av det här inlägget och eftersom inte AC/DC finns på spotify är jag tvungen att slänga med en riktigt hårdkokt julvideo med.
Har ni jullåtar som ni tycker borde få vara med på denna lista, så skicka gärna en spotifylänk eller lämna mig en kommentar.

P.S. Jag kan passa på att be om ursäkt för att jag tog med Just D's - Juligen och Adolphson & Falk's - Mer Jul, som finns med på varenda vanlig julskiva och spelas om och om igen på radion, men det är bara att erkänna. Jag älskar dem!

http://open.spotify.com/user/mathshedberg/playlist/1ZMmDjJqREwG7nsL4ecsle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0