Mathat och nyårslöten

Varje år så här i mellandagarna, har jag lyckats bygga upp ett stort hat mot allt som heter julmat. Efter att ha frossat i köttbullar, rödbetssallad, skinka, sill, knäck, choklad och allt annat smått och gott så börjar jag fundera på om jag skulle ta och träna lite mer, ja äta lite nyttigare, kanske göra det till ett nyårslöfte. Förra nyårslöftet var att jag skulle gå ner 10 kilo. Man kan säga att jag stöp på mållinjen, jag gick ner 9 kilo. Men jag är fortfarande väldigt nöjd med min bedrift. Nu kanske jag har gått upp 5 kilo igen, men det ska ni bara skita i. Så jag funderar starkt på att lägga mitt nyårslöfte på att gå ner dom 5 kilona som jag lagt på hullet under julen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0