My crib

Nu har jag väl kommit till rätta i min lilla skrubb på Gibraltargatan i Göteborg.. Måste säga att jag lever lite smått spartanskt nu: 18 möblerade kvadrat med pentrykök och mina två flyttkartonger och två resväskor ståendes på golvet som "inredning". Jag har blivit tvungen att lägga upp hela min garderob på hyllorna på väggen. Fast det kan jag inte klaga på eftersom det verkligen piffade upp det gråa och annars så tråkiga rummet. På skrivbordet står alla mina skafferivaror och skräpar eftersom det helt enkelt inte finns plats i skåpen. Datorn har jag placerat på en stol framför sängen. Börjar få allvarliga ryggproblem eftersom jag sitter hukad över den mest hela kvällarna. Som tur är har jag privilegiet att sitta på en riktigt go kontorsstol på min praktikplats, så att ryggen får vila på arbetstid. För "allt" detta betalar jag 3800 riksdaler månaden ut, riktigt värt!

Imorgon ska jag iväg och kolla på en något större lägenhet (á 35 ljuvliga kvadratmeter) ett par kvarter bort. Jag har lite större (haha) förväntningar på den. Kan bero på att det är en tjej som rår om den lägenheten och inte en slapp läkarstuderande som inte ens äger en dammsugare. Kan med all säkerhet säga att denne man är ungkarl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0