Urminnes tider







Under hela min barndom så har jag varit otroligt fascinerad av dinosaurier, ödlor och ormar. Man skulle nästan kunna säga att jag hade en liten fetisch för dinosaurier. Jag hade nästan ett helt bibliotek fylld med litteratur om alla sorters kräldjur, där jag kunde lära mig allt om dessa gigantiska ödlor. Jag hade en dröm om att få bli arkeolog (inte som Ross i vänner då, utan lite mer som Indiana Jones) och gräva fram fossiler av tyrannosaurus rexar, velicoraptorer, triceratopsar och stegosaurusar.
Nu har jag lyckats hittat ett par av mina gamla favoritserier på youtube som jag tänkte dela med mig av, vet inte om ni kommer ihåg dem. Men det första introt är från "Denver the last dinosaur", en tecknad serie om en skejtande och rockälskande dinosaurie. Jag hade världens problem med att hitta på det här klippet eftersom jag inte kom ihåg vad serien hette, jag hade låten i huvudet och gick och nynnade på "hmmhmm he's a dinosaur.." Till slut kom jag på den briljanta ideén att söka på google. 
Det andra introt är från "Dinosaurs", en sorts sitcom med dinosauriedockor. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var fruktansvärt roligt på den tiden den gick. Men efter den slutade gå, så klev våra urtida vänner åter ner i graven. Tills Steven Spielberg återigen väckte upp dem med Jurassic Park. Jag kommer ihåg 1993 när jag var på bio på den. Jag satt i stolen bredvid min far som satt och höll för ögonen på mig så fort det blev lite för läskigt för honom. Men han höll sig i alla fall vaken under hela filmen, till skillnad från när vi var på Star Wars - Episode 1 och han hann somna en halvtimme in i filmen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0