Brandfarligt material...


Inatt runt tre-tiden väcktes jag av ett fruktansvärt oljud och när jag så småningom började vakna till liv så märkte jag att det var brandlarmet som tjöt. Tänkte inte så mycket på det, utan la kudden över huvudet och hoppades på att det skulle sluta (att tillägga så brukar brandlarmet gå igång med jämna mellanrum i min korridor, kanske inte i hela huset som denna gång. Men det är trots allt studenter som bor där och jag antar att de brukar bränna maten med jämna mellanrum). Men larmet slutade aldrig och jag kände mig tvungen att gå upp ur mitt varma goa täcke för att ta reda på vad som egentligen försiggick. Jag gick upp i bara mässingen och kikade ut genom titthålet, men inget hände i korridoren. Sedan försökte jag hålla för öronen i ett par minuter, men sen pallade jag helt enkelt inte mer.
Jag klädde på mig och funderade länge på om jag skulle ta med mig datorn eller någon annan kär ägodel med mig ut, utifall huset skulle ta och brinna ner till grunden. Men jag beslutade mig för att gå ut utan några ägodelar. Det var ju trots allt inga större tecken på brand, förutom att brandlarmet gick då?
När jag väl kom ner till entrén och gick ut i kylan, möttes jag upp av hela huset. Jag måste ha varit sist ut. Till slut kom securitas och rekade igenom hela byggnaden och stängde av larmet. Lite konstigt att inte brandkåren kom? Eller bryr de sig inte om ett hus fullt med studenter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0