Bad hair day emergency



När jag var liten så hade jag det blondaste och rakaste håret i stan, men när jag kom in i puberteten så hände något väldigt mystiskt. Mina raka vackra hårstrån, började sakta men säkert korva ihop sig och bildade något slags lockar och det blonda tvättades bort och min hårfärg förvandlades till en sorts brun/grå? råttfärg? Jag dömdes med andra ord till ett liv där jag är tvungen att ha kort frisyr. För när mitt hår börjar bli långt (vilket är ca 4 cm i mina hårmått) så får jag världens fluff och det är alldeles omöjligt att skapa något som ens kan kallas för frisyr. Därför är jag tvungen att klippa mig med jämna mellanrum.
Anyways, jag var in och bokade mig en tid idag för att göra mig fin inför julen. Tyvärr så vart jag lite för ivrig att vänta ända tills den 22:a. För när jag kom hem och såg att jag såg ut som Pärry Fluff i spegeln, var jag tvungen att "rätta" till frillan lite med kökssaxen. Det funkar rätt bra att rätta till frillan med saxen framför spegeln, det vill säga tills man ska ta bak i nacken. Jag undrar hur jag ser ut i nacken nu? Fast det jag är mest tacksam för med att mitt hår förvandlades från blont och rakt, till fluffigt brungrå är att stora misstag lätt kan döljas....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0